Wednesday, October 12, 2011

Aku pening TAPI orang lain pengsan.....



Kejadian dalam tren pg td benar2 buatkan aku terkejut,ada seorang akak tertba jatuh pengsan betul2 belakang aku,aku ingatkan org terjatuh paham2 je lah naik tren ni mcmana kan....
Nak kata ramai ke tak time tu mmg ramai lah,semua panik@terkejut aku jgn katakanlah sah2 dia jatuh belakang aku mmg aku terkjut lah...



Cepat aku ngan seorang akak tu tolong dia...panik weyyyyy tak tahu nk wt mcmana sebab semua berlaku spontan! Ada seorang abg yg kbtln berdiri dengan aku pun panik..nak mintak bantuan, tren bergerak abg tu terus bgthu pemandu..time tu dtg seorang akak (penumpang) tolong kitaorg juga,kejutkan akak tu...alhamdulilah die sedar tapi dlm sedar tk sedar lah...


Dah semua orang pandang arah kitorang + Keliling aku orang duk tengok



Aku cuma dpt kejutkan n bangun kan dia tapi paham2 je keadaan dia yg sememangnya lemah....Bayangkanlah kalau kita berada di tempat dia kan..TApi aku tabit dekat 2 orang akak + seorang abang yang tolong time tu


Aku harap akak  tu ok...



**sebelum kejadian,aku ini memang tgh  pening pale terlintas dalam fkran aku kalaulah aku pengsan dlm tren ini mcmana
TAPI
sebaliknya berlaku orang lain pulak yang pengsan,perkara nak berlaku bukan kita tahu




note: Jadi hati2lah,kalau rase bdn tak kuat cri tempat duduk,yang duduk pun jgnlah pentingkan diri pulak lihatlah keliling sekiranya ada org tua,pompuan mengandung  berikan keutaman pd mereka...Tak salah mengalahlah..sebab mereka lbh memerlukan..Bayngkan kalau tren brek emergency mereka yg tk kuat ini terjatuh mcmana..Malang tak berbau

No comments:

Post a Comment

Terima Kasih Daun Keladi,Bila Singgah Jangan Segan Silu Komen Lagi..