Friday, March 9, 2012

Mushrooms Black Papper With Egg


Assalamualaikum

 Mushrooms Black Papper With Egg



Resepinya:-

 * 1 biji telur  - goreng
*Cendawan -yang siap dipotong tipis (kat pasaraya ade jual)
* 2 or 3 kacang panjang (terpulang nak letak ke idak)
* 1/2 bawang besar
* bawang putih( aku letak 1 ulas je tapi lebihkan sikit pun tak apa)
*tepung gandum (utk pekatkan kuah)
* sos kicap
* sos tiram 
* serbuk lada hitam @blackpapper (WAJIB ada)
*serbuk cendawan (nak letak boleh tk nak pun tak apa)
* garam (tk perlu letak byk agak2 sbb sos tiram dah letak)
*sedikit air



Cara-caranya:_

1. Goreng telur cm biasa (ini terpulang nk letak telur or tak tau)
-terpulanglah nk gorng brp biji

2. Lepas goreng telur ...masukan bawang besar & bawang putih yg telah didadu or hiris2 (jangan sampai hagus lak hehe) agak2 tau..
* letak bwg putih lebih utk lebih sedap *

3.masukan sayur kacang panjang dan cendawan (lupa pulak rendam lah skjp cendawan tu utk nmpak lembut skit)

4. masukan sos tiram ..sos kicap ..air sedikit bg kuah2 nak bayk pun boleh .Untuk pekatkan kuah tue masukan tepung gandum yg telah dibancurkn sdkit dengan air..

5. letakan perasa...garam (agak2 tau) takut masin pulak,kemudian buburlah serbuk lada hitam & serbuk cendawan

6. Agak2 dah pekat (terpulang nk pekat or cair ) masukan telur yg siap digoreng tue..

7. Rasalah mne tahu ade yg kurang or tk rasa heheheee......:D
-nk letak hirisan cili pon okay nmpk sikit kaler kan 

8. Siap.......................!




mkn dengan nasi panas2/ mee pon sodappppppppppppp

 

** Tak nak letak telur pun tak pew ikut seleroooooo tau ..kalau nk tambah pape2 selain kacang panjang pun boleh..ikut kreativiti n selerooooo anda **

** selain telur letak ayam /daging pun boleh **
kalau letak ayam sdp weyyy tak tipu try korang buat step sama je dengan yg atas cuma bahan je lain2 sikit 


 Selamat Mencuba.....


p/s : soryyy pic tk brp nk menarik lah ...hehe jgn marah ehhh


note : resepi nie aku ubah2 sikit hehe..korang penahkan makan mee siziling ...nie alaa2


3 comments:

  1. nmpk sedapppp jer. nnt nak try lah. tq for sharing :)

    ReplyDelete
  2. fierasofea: akak try tau....:D selamat mencuba

    ReplyDelete

Terima Kasih Daun Keladi,Bila Singgah Jangan Segan Silu Komen Lagi..