Monday, September 12, 2011

Pembuka selero dengan menu............

Entry menaikkan selero makan mau tak.....???

Jom kita tegok apa yg kena...................!






tahu ke nie apa....?
nie lah tempoyak bersma petai+ daun pucuk kan hehehe
(pic pinjam kt google chrome)




Suka tak mkn tempoyak....???
Ade tempoyak yg durian + cili tumbuk yg gaul cicah ngan ikan goreng perghhhhhh sedop weyyy mkn sekali gerenti bertambah nasi korang letak hahahhahaaa nie lah peberet aku termsuk lah tempoyak yg kat atas tue....:)


Orang nogori kew ehkau...???
-A'aah ayah aku org nogori jd kampung aku sah2  kt nogori 9 tau bukan nogori 10 hahahahhahaa

Kalau dah nogori jd makan pon mesti lah masakan nogori gak kan antaranya tempoyak ...masak lemak cili api....nyam2 menyelerokan tekak dengan kepedasan yang tahap maksimum ....tue lah yg sodapnya rugi kalau tak makan kalau setakat tengok tak dapat apa2 pun TAPI kalau makan gerenti dapat...dapat merasa kenikmatan nya heheheheh


Kalau aku balik kampung ayah aku tak de benda nie mcm tak sah rasa je tau.....


Nak jadikan cerita kan...semalam uma aku de wt open house utk my kAUM kErabat Ayah aku.....mcm2 mama aku masak antaranya nasi jagung bersama (ayam mask merah + masak rendang daging)+ mee kari+ bubur kacang hijau 
Paling best mak long aku datang bwk mcm pic kat atas tue.......TEMPOYAK lah sebijik mcm pic atas tu tapi rasa dia perghhhhhhhhhhhhhh sodap weyyyyy ibarat pembuka selero kitaorang hehehehe


1 bekas besar mak long aku bwk ..suma utk adik beradik+anak buah+cucu cicit dia tau...kitaorg sume hentam jew hahahahha opzzzzzzzzzzzzzzz


Agak2 nya kalau aku msak tempoyak nie ada tak rasa mcm mak long aku masak...???Hmmmmm mesti aku kalah lah weyyyyy mak long aku masak mmg sedoppppppp sgt2..terliur tau hehehe kredit utk mak long aku :)


Menu nogori aku suka :-
  • Tempoyak 
  • ikan or ayam masak lomak cili api
  • Ikan sembilang/keli salai
  • petai hehehehe
  • rendang daging(mak long aku)


Kalau nk sedop masakan nogori nie cari lah kedai yg btoi2 msakan nogori ok...tak pon datang je nogori 9 gerenti jumpe lah semua2 ini...hehehee





note : Jom makan tempoyakk

No comments:

Post a Comment

Terima Kasih Daun Keladi,Bila Singgah Jangan Segan Silu Komen Lagi..