Wednesday, February 22, 2012

Batuk & darah buat aku suspens

Assalamulaikum..tumpang lalu nk tnye kabar u all,sihat kah? now aku tk brp sihat ini pon baru start keje mc 2 hari akibat demam panas 4 hari ..larat tak larat kuatkan diri jua p keje coz apa pulak kata bos asyik cuti je.

Sabtu baru2 ini okay je coz sempat jugak kemas bilik aku,tinggal nk cat je lega cuma malam sejuk2 panas bdn dah mula rasa,pagi ahad badan malas semacam aje,nak wt semua keje mcm tk menjadi petang tanda2 demam dah mula,tertiba menggigil,batuk2 kemucak malam bertambah2 panas badan,tekak sakit,batuk tak henti2,nak makan mcm tk terima kat tekak ...sampaikan tido malam pon tergangu,batuk nie bila malam mmg die tgh operasi hehe....

Isnin mmg aku tk dapat nk bangun p keje sbb badan sakit2,lemah sesangat...pagi tue baru aku selera nak makan itu pun bubur je masuk makanan lain aku nak muntah, tak kurang jugak makan apa2 pun tak rsa coz tekak sakit/perit..aku pun mintak ayah aku call bos aku coz aku nk call suara serak2...alhamdulilah bos paham keadaan aku...

Nak dijadikan cerita pagi isnin malam dalam kol 3 or 4 pagi aku bagun sebab batuk tk henti2...apa yang terjadi...??? batuk aku kuar darah....patutlah sakit/perit je..terus aku kejutkan my mama,mama kata nnt kita p klnik,jgn biarkan...jd selasa(smlm) aku mc lagi..

Sampai2 klnik...dup dap dup dap  risau apa lak respons doktor...





Time dalam bilik doktor....aku nie suka lihat perkakas yg ade atas meja dok..hahahaa mcm2 ade..

buka mulut....die suluh tgk2 tekak aku mmg bengkak.....

dia chck dengan benda alah kt pic atas tue....tarik nafas.hembuskan hahaha....tujuan ye nak chchk paru/jantung...alhamdulilah paru2 aku okay..legaaaaaaaaaaaa

pesanan doc...kurangkan mkn berminyak/bersantan ...lebihkan minum air.....

Alhamdulilah aku lega sgt sbb tak ade effect apa2....coz aku dh fkir kan kene tahan wad pulak..tak mooo


mcm2 ubat ade...batuk/tekak/kahak/demam/selsema/antibtik/ hmmmm mkn ubt mmg aku tk suka lg2 ubat batuk......tapi fikirkan nak baik kenelah mkn...


note : alhamdulilah demam mkn kurang..just batuk2 je....doakan moga kite cepat sembuh yerkk...amin

No comments:

Post a Comment

Terima Kasih Daun Keladi,Bila Singgah Jangan Segan Silu Komen Lagi..