Thursday, November 10, 2011

Memori.....

Assalamulaikum


Sambil duduk ,lepak,borak2 dengan mamaku,mesti byk je cerita yang hendak diceritakan termasuklah hal yang  dah berlalu.Bab2 ini memori aku kuat sikit hehehe kdg aku sendiri tanya pada diri aku "macamanalah aku still boleh ingat semua ini" .Terlalu banyak kalau nk kira mmg tak kan boleh kira punya..Sedih,gembira,pahit,manis,sakit,pedih semua ada tapi bila ingat balik bt kan aku tersenyum sendirian.


Aku suka bercerita dengan mama aku hehehe pompuan sama pompuan kan senang sikit.Ada juga yang biasa kongsi dengan ayah kan,bagi aku mana2 pun boleh.Kalau aku borak ngan mama aku ada je lawak walaupun al kisahnya sedih,mama aku pun suka cerita kisah hidup dia drp zaman muda mudi sampai lah dah berkahwin.Kadang cerita itu berulang tapi aku suka dengar sebab disebaliknya ada pengajaran/pengalaman yang boleh aku ambil.Tak kurang jugak gambar2 yang mama aku kumpl seronok je aku tgk wlpn pic tanpa kaler kalau ada kaler pun tk lah secanggih sekarang


Bak kata mama aku....
"peristiwa/kenangan itu indah walaupun hidup bukanlah senang ketika itu TAPI syukur walaupun kesederhanaan ianya tetap gembira dan sempurna"


Sebab itu lah mama aku selalu pesan ...biarlah hidup sederhana kalau ada harta berjuta2 tapi menderita,gaduh sana sini sampaikan adik beradik pun boleh bertengkar/bermusuh apa guna..TAPI belajarlah susah kerna setiap yang kita lalui itu 1 pengalaman, hidup berdikari jgn terlalu mengharapkan org sebab hati org kita tak tahu 1 masa/1 hari ungkit mengungkit pasti berlaku.....
(aku mmg tk suka  org yg suka mengungkit2 ini)







note : sesuatu peristiwa itu memberi seribu makna..TAPI sejauh mana ingatan kita terhadap sesuatu perkara itu hanya kita dan DIA saja yang tahu..

3 comments:

  1. kalau kak jijah xnak harta berjuta bagi aku jelah harta tu hehehe

    ReplyDelete
  2. alan: lai2 ...boleh byr ptptn haahaa

    ReplyDelete

Terima Kasih Daun Keladi,Bila Singgah Jangan Segan Silu Komen Lagi..