Monday, December 19, 2011

Misteri Part 2

Assalamulaikum


Sebelum ini aku ada post misteri dekat  Misteri Part 1 .Cerita ini bukan sambung drp cerita itu tapi misteri yang lain pulak misteri jiran sebelah.Waktu sem 1 blok untuk asrama perempuan kene pindah di blok depan ,nayalah time pindah randah itu bulan puasa.Serta merta kitaorang kene pindah kebanyakan blok yg aku duduk semua budak2 fresh sem 1 termasuklah aku ketika tue tahun 2005.


Adakah isu pindah kitaorang ini berkaitan dengan 'Histeria' or 'Ada orang pecah masuk asrama perempuan' kemungkinan kedua2 nya sekali.Time itu kitaorang ada bt bantahan sebab kalau nak pindah pun tunggulah kitaorang naik sem 2 ke.Dugaan betol time itu,tak sempat nak packing2 main campak2 sumbat2 je.


Sesi mengemas di asrama/bilik bermula ...sory lebih senang panggil rumah ehh sebab asrama kitaorg duduk pun dah mcm rumah flat (3 bilik 2 bilik air) hehee tapi brp tigkat je..Keadaan lebih kurang sama dengan rumah asal kitaorang,bilik aku sama aje dengan roomate asal tak ubah pun cuma posisi katil & almari kitaorang ubah coz 1 bilik 4 orang jadi nak cari keselesaan kitaorang susun atur bagi lapang sikit .Aku ambil posisi dekat dengan dinding n tingkap,siapa yang ulang alik ke toilet or dapur (tak serupa dapur sgt) sah2 aku ngan kwn aku nmpak


Rumah bawah kitaorang tak ada orang tapi jiran sebelah kanan sebelah bawah ada(paham tak) budak aliran sijil okaylah diorang pun riuh2 n taklah sunyi sgt.Tingkat atas sekali hanya 1 rumah yang ada orang .Habit kitorang tetap sama tidor lewat lepas tu merayap ke rumah2 member yg lain waktu kitorang nak naik tingkat atas tertiba meremang bulu aku tak pasti member yg lain rasa apa yg aku rasa.Selalu apa yg kitorang rasa kitorang tak cerita time itu,bila balik rumah/bilik baru masing2 buka mulut.Sunyi jgn katalah mmg sunyi,Ada jugak kitorang dengar cerita yang budak2 tingkat kitaorang nampak benda misteri ini tak kurang ada yang pernah ambil pic kemudian ada something di sebalik dalam pic itu..


Waktu malam kitaorang selalu dengar orang alihkan katil & mengetuk2 paku.Member aku sorang ini nakal dia g ketuk balik dinding tue tup2 senyap.Kejadian seumpama ini berlaku jugak waktu kitorang dekat blok lama (nanti aku cerita kemudian ) Kejadian ini tak terhenti macam itu je,1 hari asrama kitorang di tempuh oleh adik2 (ramai giler) diorang ade kem dekat asrama kitorang ini semua under kolej.(pasal apa aku lupalah,sory)
Kitorang diarahlah tunjukan bilik2 yang kosong pd diorang..mmg full asrama time itu,waktu nak bawak diorang aku ngan akak sorang ini rasa lain dah,time masuk bilik yg mmg tak ada penghuni bulu roma tertba meremang kitorang diamkan.just pesan dekat budak2 ini "jangan buat bising,jangan happy sangat" diorang tanya kenapa kitorang senyum je agak2 budak2 itu paham kot...Apa yang budak2 ini rasa or lalui aku tak pasti coz aku tak terlibat dengan aktiviti diorang time kem itu..


Part sebelumnya dekat ENTRY INI




note : Itulah pengalaman kalau duduk asramakan..korang pun pasti pernah laluinya kan..???
Ada lagi nantikan part2 seterusnya ....


3 comments:

  1. bila duk asrama ni, mcm2 ha alaminye... kte pun dlu x ketinggalan..

    ReplyDelete
  2. sapa ler jantan yang dok panjat asrama pompuan tu hehehe..ntah apa apa kena pindah time tu..

    ReplyDelete
  3. soly : yup dear mcm2 halkan


    alan : bukan ko ke hahahhaaa...jeng2

    ReplyDelete

Terima Kasih Daun Keladi,Bila Singgah Jangan Segan Silu Komen Lagi..