Saturday, January 5, 2013

Amalan Diet

Assalamualaikum
Selamat Bercuti di hujung minggu...


Alhamdulilah operasi "diet" ada menunjukan perubahan,memandangkan azam lepas xkesampaian jadi sambung tahun ini.Semua ini bermula bila aku mula menyalahkan penimbang
 "kenapa kau makin naik ini,ini xadil xadil bagi diriku,tipu....menci kau tahu x"


Bermulalah Operasi Mendiet




Cara aku amalkan diet

  • Breakfast memang wajib kene ambik ( jangan miss)...alas perut dengan susu/roti/biskut pon dh ok
  • sehari sebiji epal/ limau
  • banyakkan minum air..kalau boleh elakan ambik ais
  • elakkan makan makanan ringan(peberet aku kalau tengah bosan jadi aku gantikan cekedis dengan biskut!)
  • Makan cokelat...dapat hilangkan stress! korang aku xtahulah hehe
  • Nasi ttp aku makan tapi dalam kuantiti yang sederhana..sbb bdn aku kalau xdapat nasi mulalah nak pening,perut meragam asalkan dapat mkn sikit dh kira okay
  • Pakai Losen Mustajab & D'herbs! 
  • Elakkan pengambilan supplement ubat yang boleh menganggu diet anda..
  • Semangat kene tinggi.... ibarat berkobar2
  • Tahan nasfu makan "bila nak makan berlebihan je..ingat2 kan tgh diet" hehe 
  • Senaman/Jogging -tang ini aku mmg susah sikit hehe



apa tunggu lagi
Jom diet



note: Orang kata,diet ini tak boleh terkejut2,nanti badan pon terkejut..macamana tue...??
nak diet punya pasal demam terus yes mmg ini terjadi pada aku.

No comments:

Post a Comment

Terima Kasih Daun Keladi,Bila Singgah Jangan Segan Silu Komen Lagi..