Thursday, April 26, 2012

Operation kecik-Part 1

Assalamualaikum

Alhamdulilah dengan keizinannya aku dah start kerja in today,Fistly nak ucapakn ribuan terima kasih atas sokongan member2,family yang byk bg semangat dekat aku .Sebab apa ehh seperti yang dijanjikan sebelum ini aku ada kata akan ada "operation kecik" kan,operation itu dh selamat aku jalani selasa baru ini 24/4 .Mesti korang tertanya operation apa kan kalau dengar opertion je orang mesti gerunkan macam itulah yg aku rasa bukan setakat gerun,risau ,cuak hmmm mcm2 lah hehe

Operation yang aku maksudkan itu adalah operation gigi bongsu ku...saintifik name (minor oral surgery-mos) 

*kenapa dengan gigi bongsu...??
-gigi aku nie tumbuh tapi tak naik mksdnya mcm terbantut (kelakar lak kan) 

*bahaya ke..?
- nak kata bahaya itu entahlah tapi kesannya susahlah nak makan & buatkan gigi tue rosak

*mcmana operation itu..?
- sebelum operation doktor akan beri ubat antibiotik -makan ubat itu selama 4 hari(better habiskan)
Tujuannya membunuh kuman & utk  antibodi kita nanti bila operasi operation itu dilakukan

*ada kesan sampingan ke pengambilan ubat antibiotik itu..?
- TAK ada apa2 kesan just telan ubat itu sebelum makan-3 kali sehari mksd nya 4 hari ada (12 biji)

* Perasaan kita itu..?
- Hmm taktahu nak kata apa ..yg penting semuanya berjalan lancar ..tawakal pada-NYA
Banyak berdoa n selawat...

* Sebelum operation..??
-makan dulu coz lepas operation tak boleh nk makan........


Perasaan aku makin dupdap kita smpai dekat klinik pergigian ini..lupa pulak aku buat dekat klinik swasta bukan kerajaan...
opmnt aku pukul 10.30 am tapi aku disuruh datang awal 15minit jadi pukul 10.00am aku dah smpai......

 Apa yang berlaku lepas itu.....????
see next entry.....:D


note : kesinambungan di PART seterusnya....

No comments:

Post a Comment

Terima Kasih Daun Keladi,Bila Singgah Jangan Segan Silu Komen Lagi..