Wednesday, April 17, 2013

Resepi :Popia Goreng Bergula





Hai korang dah breakfast ke? jangan lupa breakfast penting tau lagi2 yang tengah diet tue
Sepertimana yang aku dah janji semalam nak share resepi dengan korang kan..
okay2 kali ini aku share resepi paling mudah dan ringkas senang dapat dan senang untuk disediakan






POPIA GORENG BERGULA
(saintifik nama kuih ini aku lupa jadi aku bantai je letak nama baru )



Bahan utama :-

                                                    *  popia (aku guna yang sedang )
                                                    *  gula halus
                                                    *  minyak (untuk goreng)
                                                    *  sedikit air


(sebelum nak guna pastikan popia dah lembut )



*popia ini ada besar ada sedang terpulang pada masing2




*gulung samada dari penjuru or melintang (terpulang)
  *untuk nampak kemas sapukan sedikit air agar melikat




               *gunting secara senget sikit untuk mendapatkan bentuk diatas
 *Then goreng macam biasa tapi hati2 takut hangus pulak 
                                        * Kemudian gaulkan dengan gula halus




*memang sedap dimakan time panas2.garing rangup
                                          * time raya nanti boleh buat 





Senang dan mudahkan...hmm dalam 20minit dah boleh siap or kurang dari 20minit..
Popia ini banyak gunanya..

selamat mencuba......

note: nantikan resepi seterusnya :)




No comments:

Post a Comment

Terima Kasih Daun Keladi,Bila Singgah Jangan Segan Silu Komen Lagi..