Thursday, December 6, 2012

coretan : Holiday Part 3

Kesinambungan dari part PART 1 & PART 2

Assalamualaikum..

Yeahh internet dh boleh loading ....

Jom sambung balik cerita holiday aku ,siap berpart2 lagi kan padahal aku g sne pon 2hari je jalan pun xde lah sangat .pic pon xbanyak sangat just view pemandangan je bolehlah ubat kerinduaan aku kt melako..

view dr bilik hotel... 

selama 1thun lbh aku dok melako aku xthu jalan nie jalan apa
alih2 nk p kenduri member aku tue bru aku tahu nie area kmpng limbongan 
yg aku dulu pulau gadong (tmpt stdy n asrama aku),pantai klebang,bandarhilir,MC

tapi nie lah laluan kalo nk ke bandar..


dr sini nampak umah member aku tue..tapi atap bumbung jelah

berangan lah konon2 kalau nmpak asrama aku dulu tapi hampa aku pon tkthu yg mne 1..

dulu mana ada ini ..
tue jalan pintas nk ke bandar hilir mmg dokat dlm 10 minit smpai 
tapi
aku ikut jalan putar2 hahaha akibatnye 2xkali pusing kt bndar hang tuah tue nampak sangat lama xturun melako padahal jalan pintas belakang hotel punya lah DOKAT

swimming pool
terpisah sikit dr hotel puas cari alih2 dekat pintu zirafah nak tahu view sini PART 1


Memandangkan breaksft kt hotel kurang menyengat aku singgah mkn kt kodai dpn hotel je nama kedai xdapat nk kesan lak
TAPI memang menyelerokan lah mcm2 ada weyyy sate/nasi ayam/bakso/mee goreng,rebus sgala goreng2 lah/roti canai/kuih muih trdisi kelate/cokodok pns2 perghhhhhhhhh sodap weyy
mmg ramailah org

mana nk dapat sate pg2 kan kat kodai ini ada
meh kalau datang melako jgn lupa singgah ehh kodai ini betul2 depan formosa garden hotel alaa hotel kaler hijau tue
area kampung limbongan melako

xsilap smpai tengahari je malam close hehee


sempat gak malam itu aku ajak abah aku ronda bandar hilir hajat dihati nk naik menara ,kapal tapi apakah daya tk ada rezeki
esoknye lepas chck out poi klebang hajat dihati nk lah rasa coconut shake tapi xada rozoki gak 
alih2 makan kt gerai2 area klebang itu..


walaupun perjalanan/percutian yang singkat TAPI ianya meninggalkan seribu kenangan yang xmungkin dilupakan



note : habis dahh part holiday aku...nantikan part holiday yang lain pulak memandangkan bulan ini je smpai hujung tahun banyak kenduri kawennnnnn oooooo

14 comments:

  1. alan : jom lah wey turun melako thn depan... ceq nk trun sne sme ema & ebu insyaallah


    cikmoon : akak yup..rindu kt melako :D

    ReplyDelete
  2. bestnyaa..sy pn suka g melaka..hehe
    senang2 singgap blogshop sy dear...
    www.dewaniescarf.com;)

    ReplyDelete
  3. akak dah lama x pi mlk....rasanya nak terjah tp lom ada masa...bila la nak dating ngan anak dara...

    ReplyDelete
  4. eza ezara : wslam sweet...tqsm

    de'wanie : orait tqsm sis :D

    amanda : jom kak poi melako...besttt

    ReplyDelete
  5. ada gambar lain x view area ni?

    ReplyDelete
  6. ada gambar lain x view macam ni?

    ReplyDelete
    Replies
    1. gambar lain maksud hisham apa? pemandangan kwsn nie or view hotel?

      Delete
    2. pemandangan kawasan nie..yg ambik dr hotel tu...ada x?

      Delete
    3. kalo view hotel dekat PART 1 ada tapi view utk area ini yg ini je saya ada..:D

      Delete
  7. ok..apapun thanks a lot sbb gambar tu banyak membantu sy utk wat site model..see you in melaka..hehe..

    ReplyDelete

Terima Kasih Daun Keladi,Bila Singgah Jangan Segan Silu Komen Lagi..