Monday, August 27, 2012

Coretan : Bab 2 Raya-Suasana raya di kampung belah abah ku

Assalamualaikum

Sambungan cerita drp  Bab 1
Seperti yg aku bgthu sebelum ini..raya tahun ini aku balik kampong abah aku dokat nogori sombilan
sampai2 tgahri itu aku terus ke umah mak long aku..
kira umah kampung  abah aku dgn umah mak long aku dekat je weyyy seberang jalan je

meh nk story bergambar okay ...



 inilah kampung @ umah pusaka arwah wan & atok aku...tapi pakcik aku yg duduk sini dia yg jaga uma ini..

bahagn belakang itu pokok getah n hutan tau...dulu zaman rebena aku suka main kat belakang tu



ini bahagian dpn ...nampak tak buaian tu drp aku lahir smpai besar still ade kt ctue,just kaler je berubah.
Kalau balik mesti aku naik buaian tu dgn sepupu2 aku..gosip2 lepak2 kt ctue
now skrg tk lagi.....tgklah keadaan nya...tk terurus !



tempat main pondok2 haha..sebelah kiri tue ade tangga nk ke bawah tau...umah ini atas bukit skit...
tengok pokok kelapa tu  ..mlm2 kitaorg pasang pelita kt sini lah ,main mercun siap berlawan2 dgn jiran2 ..sory pic pelita  kt kamera aku tk smpat nk trsnfer dlm pone or pendrive



Mr.vios nk melaram jugak tk boleh blahhh..ini kete kesayang abah aku..niat dihati nk drive kete aku tapi malas pulak nk bwk jadi balik raya naik kete abah den je..dh 5bulan mr.vios ini hadiah befday abah aku

mane kete yg lain......???
depa tahun nie raya umah mak mertua masing2 cuma raya ke 2 baru balikkk....ade yg tk balikkk



Tueee dia umah mak long aku....kan ade kata tadi seberang jalan je...boleh siap lambai2 jerit2 lagi tau..bila nak makan je turun bawahh haha itulah rutin harian aku dkt kampung time raya
tapi bahaya nya time nk melintas jalan kete bukan main punya banyakkkkkk weiiii..seram pulak rasa nk melayang pun ade..

sebab laluan nk ke cengkau ,,tampin ke rembau ke ade yg ikut laluan ini..tak kurang jugakkk kerap berlaku excident ! tapi bukan dpn umah mklong aku or kampung aku ade selekoh ke belakang ini bahaya sikit....


Raya kt nogori ini tk sah kalau tk ada lemong + rendang + biskut semprit..maveloussssssss
Tapi aku bab  lemang2 ini kuregggggggg gomar  sikit
paling best balik aritu mak long aku buat tempoyakkkkkkk petai haha giler lama tk mkn siap bertambh 2 okay


gara2 itu jugak berat aku naik mendadak sebab lupa diri makan je...hahaa


note :- operasi mendietkan diri bermula in todayyy!

No comments:

Post a Comment

Terima Kasih Daun Keladi,Bila Singgah Jangan Segan Silu Komen Lagi..