Thursday, February 10, 2011

inGin cari income lebih & LeBih

Itulah tajuk utama ku hari ini setelah sekian lama ku tidak mengupdate Blogku Yg Chomey ini..hahaaa cHomey kew perasan lebih kot..:))
 (Sedih + Pilu+geram+risau)...Itu yg dapt ku gambar saat ketika ini sebab apa yerk...???
hmmm sebab melihat akaun bank ku yang cukup2 menyedihkan bt masa ini..Tak penah aku tgk baki duit bank aku tgl bwh seratus ..aLangkan memeranJAt kan aku..nasib aku tak menjerit kt bank kalau tak wt maLu je nnt org ingat akau Tk betOl lak..jadi dlam hati je aku melepaskan kegeraman ini..Alhamdulilah,Baru hari ini aku dapat mengeluarkan duit gaji ku separuh jew bukan semua habis kosong lah kalau semua aku kuar kan...hampir 10 hari ku tunggu gaji ku masuk gara2 bank In saat akHir tmbh pulak time tu CNY..AKU pulak nk balik kampung ingatKan nk berbelanja disana tapi Hampa sekali hanya boleh tengok + pandang + pegang apa yg ku ingin beli tapi untuk membayar aku Fkir 200 kali ..hahahaa 2 kali sudah sja tambah 00 kt belakang itu..

Bukan itu sahaja nk belanja g office pun terpakSa aku jimat2 ibarat kais pagi makan pagi kais petang makan petang tapi cukup je makan..hahaa..just makan pagi lunch aku diet malam lagi lah sentuh apa je yg aku nampak kt dapur rumah ku itu..member ajak p lunch aku kata ada keje n hal padahal terpaksa jimat menjimatkan diri..
alhamdulilah tapi still boleh hidup..

Berpaling pada tajuk aku tu ingin cari income lebih kan...aku mmg ngah mencari income utk tmbh duit poket + duit bank(simpan dlm bank)..
Ikutkan byk perancgan aku tahun ini..nk berbisnes lah kecik2 memandangan kan mOdaL alaa2 ciput mmg tk kemana lah jawab nya..aku terpaksa lupakan Kejap bisnes yg dirancang Itu..aku nk beralih paDA yang lain mana tahu ada rezEki bOleh lah aku meneruskan Perjuangan aku yang tergendaLa itu..
Nak cari keje PArtime boleh tapi ada hal lain pulak..Poning..ponIng pALe aku ini...:(
iNgatkan nak wt dari Rumah je....Ambil menaip ke byk gak aku tgk laman2 yg bUAt bnda ini..mcm best..Nk try....ChaiYOkkkkk


Kalo nak mengharapkan pada gaji mmg lah tak kemana jadinya..dahlah byk nak bayar ini..duit kereta+pInjaman pTptn+nK kawen+nk beli itu ini+duit tambag p kerja+duit belanja..wahhh byk lagi lah
Kurang tak kurang hampir RM1000.00 gak diperlukan nasib tak pakai kad kredit kalau tak lagi ciputlah akaun bank aku itu


P/S:-panduan buat aku senDiri..jImAt cermat lah dijalan raya eakk silap jimat ceRmat lah dlm belaNja..wannng..wanggg...

2 comments:

  1. Huhu...wanie pon prnh terpikir mcm tu tau azie..

    ReplyDelete
  2. wanie;btolkan...kene cari income lbh...

    ReplyDelete

Terima Kasih Daun Keladi,Bila Singgah Jangan Segan Silu Komen Lagi..