Thursday, May 12, 2011

Kalau depan mata mesti tak tolak punya.....

Selamat petang..selamat kenyang hahahaa mesti korang baru pas lunch kan ...
sedapnya..makan apa tue.....;)

Sebut2 lagi bab makan nie padahal sebelum2 nie azie ade cerita pasal makan dekat DISINI TAU
Nie nk cerita lagi bab makan,mesti jemukan abaikan je lah hahahhaaha azie mmg suka makan lagi2 kalau dah feberet lepas tu dah depan mata mesti tak tolak punya

Antara makanan kegemaran mesti gigit jari punya lah(bukan jilat jari ke)



Nasi ayam
-kalau smbal dia sedap mmg syokkk abis punya
-nk ayam yg garing2 mcm dalam pic tue
-ada jugak nasi ayam berlada-sedap weyyyyy
- suka lagi mama azie masak smpai tambh2 hahhaa(semesti mak kita msk msti sedap,air tangan seorg emak)hehehe




Nasi Kerabu

-mmg suka makn nasi kerabu sebab-ada sayur n sambl2 dia
-dulu tk reti makan,lepas tue jd reti n jd feberet
-suka melantak kt area opis nie-sedap akak tue msk(puji akak tu)



Soto

-suka makan ngan bihun baru menyelerokan
-tambah2 kalo kuah kicap yg mengancam fuyooooo gigit jari lg..kahkah
- boleh gak mkn dgn nsi putih hehehe


Laksa Johor
-mee dia guna mee spagheti 
-suka sgt2 laksa nie...taip2 hari mkn pon tk pew ;))
-ada smbl belacan tu yg wt terliur
-mama azie sllu beli kt opis dia-tapi skrg jarang dah :(






asam pedas
-suka asam pedas yg ikan je,kalo asam pedas ayam kurang sikit ;)
-mkn ngan nasi pnas2 + smbal belacan perghhhhh
-mmg suka makan pedas2 tau!



spaghetti
-suka yg kaler mskkan dia mcm tue
-suka cmpur( cendawan+ syur cmpur+ fish ball+telur)
-kuah dia azie bt sndiri (kisarkan buah tomato terpulang brp byk + sos tomato + sos cili(kalo nk pedas)+garam+gula
-boleh lagi cendawan + ayam goreng ngan butter(nie kawan azie ajarkan)
azie suka cendawan



** sory pic nie bukan azie ambil sndiri tapi copy paste dlm google je **









Note:-makan je yerk cik azie nie....ada sape2 nk belanja antara2 menu2 kt atas tue..heheee


3 comments:

  1. soto and laksa are my favourite! :D

    ReplyDelete
  2. soto and laksa are my favourite :D

    ReplyDelete
  3. aku suka semua tu kecuali spaghetti..ntah kenapa memang tak suka spaghetti..maybe sebab darah keturunan orang melayu kot hehehehe.

    ReplyDelete

Terima Kasih Daun Keladi,Bila Singgah Jangan Segan Silu Komen Lagi..